Raport privind activitatea Filialei Judeţene Cluj a ANR pe anul 2024 COMPARTIMENT SOCIAL- ORGANIZATORI

 

Ca şi în anii precedenţi, prioritatea compartimentului social a fost consilierea şi suportul  persoanelor cu dizabilităţi vizuale în obţinerea și distribuirea drepturilor prevăzute de Legea 448/2006 şi a facilităţilor fiscale.

În acest sens  Filiala Judeţeană Cluj a Asociaţiei Nevăzătorilor din România( ANR Cluj) a continuat colaborarea cu  Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Cluj, Direcţia de Asistenţă Socio-Medicală Cluj( DASM), Agenţia Judeţeană de Plăţi şi Inspecţie Socială (AJPIS), AJOFM, Biroul Studenţilor cu Dizabilităţi (BSD), Primăria Cluj şi alte entităţi guvernamentale şi neguvernamentale.

  1. Numărul de membri ANR Cluj în evidenţă

a). Filiala Judeţeană Cluj a Asociaţiei Nevăzătorilor din România avea în evidenţe la finele anului 2024 un număr de 1233 nevăzători, cu 26 de membri mai puţin faţă de 2023 astfel :

1221  – adulţi din care :

gr.I (GRAV) = 889

gr.II (ACCENTUAT) = 328

gr.III (MEDIU) = 4

12 -MINORI  din care :

gr.I (GRAV)= 7

gr.II (ACCENTUAT) = 5

gr.III (MEDIU) = 0

 

b). Total nevăzători încadraţi în muncă: 34

c). Comparativ cu anul 2023 se constată o scădere a numărului de membri, rezultată în urma  deceselor  şi  dintr-o evidenţă strictă  a membrilor care nu s-au mai prezentat la filială în ultimii trei ani . Unui număr de aproximativ 100 de membri le-au fost adresate , telefoane şi e-mailuri prin care au fost invitați să reia colaborarea cu filiala.

d). Din punctul de vedere al intrărilor şi ieşirilor situaţia s-a prezentat astfel :

–  s-au întocmit dosare noi pentru un număr de 26 persoane.

– pe parcursul anului s-au scos din evidenţe pe motiv de deces un număr de 52 de persoane .

În total în anul 2023 au fost procesate 91 dosare însemnând membri noi, revizuiri şi decese.

  1. Cotizații

În anul 2024 dintr-un număr total de 995 membri cu vârsta cuprinsă între 18 și 85 de ani şi-au achitat cotizaţia 885  membri. Astfel procentul de încasare a cotizaţiilor a fost de 90 %.  Comparativ cu anul 2023,  procentul de încasare a cotizaţiilor a fost aproape identic.

 

  1. ACTIVITĂȚI ÎN BAZA PROTOCOLULUI CU DGASPC

– la finele lunii martie s-a reînoit Protocolul de colaborare cu DGASPC Cluj

– în cursul lunii martie am solicitat conducerii DGASPC Cluj completarea Protocolului cu un act adiţional prin care să se înmâneze broşuri informative de la ghişeul DGASPC-ului, fiecărei noi persoane care dobândeşte certificat de încadrare în grad de handicap vizual şi lipirea de afişe informative cu serviciile sociale oferite de asociaţia noastră.

– s-au depus 89 de acte de stare civilă( CI, Certificate de căsătorie, Sentinţe  de divorţ, Certificate de deces, Contracte de muncă ale asistenţilor personali)

  • s-au depus documentaţiile şi s-au distribuit către membrii filialei 22 legitimaţii de transport, şi 201 de roviniete pentru maşinile proprietate personală sau ale însoţitorilor.
  • s-au depus 34 de cereri de modificare a modalităţii de plată a prestaţiilor sociale
  • s-au completat şi depus la DGASPC Cluj un număr de 142 cereri pentru eliberarea tichetelor gratuite de călătorie, 865 cereri de decont a combustibilului auto şi 226 de cereri de eliberare de vouchere de combustibil auto.
  • S-au depus şi distribuit un număr de 12 carduri europene de dizabilităţi
  • Pentru un număr de 5 persoane încadrate în grad de handicap vizual, cu certificate eliberate în alte judeţe ale ţării, care şi-au exprimat opțiunea de-a se înscrie în filiala judeţeană Cluj a ANR, s-au transmis solicitări de transfer a dosarelor medicale şi administrative către Cluj.
  1. În relaţia cu Direcţia de asistenţă socio-medicală Cluj, pentru o simplificare a intrării în posesia Cardului social din Programul alimente 2024, pentru membri rezidenţi ai municipiului Cluj-Napoca, s-au completat 174 cereri cu actele necesare şi s-au transmis către DASM Cluj

– s-au depus şi ridicat un număr de 17 Carduri de parcare gratuită

 

  1. Adrese oficiale. Scrisori. Cereri.

În anul 2024 au fost înregistrate un număr de 44 adrese oficiale

S-au adresat aproximativ 250 de e-mailuri și telefoane reprezentând :

– convocări la  Adunarea Generală a Reprezentanţilor,

– scrisori de înştiinţare cu modificarea şi completarea Normelor metodologice privind modalitatea de acordare a drepturilor la transport interurban gratuit persoanelor cu handicap, aprobate prin HG nr. 1017/2018

– invitaţii pentru actualizarea datelor personale (documente de identitate şi noul tip de Certificat de încadrare în grad de handicap);

– înştiinţări pentru plata cotizaţiilor restante

Concluziile pe care le putem trage în urma acestor acțiuni ar fi că :

  • au fost actualizate peste 30 de certificate de handicap ;
  • au fost încasate cotizaţii restante de la persoane care nu au mai trecut pe la filială de peste doi ani.
  1. Delegaţii, Deplasări şi alte activități cu caracter social

În anul 2024, s-au totalizat un numar de 7 deplasări astfel :

  • Turda -2 deplasări pentru Concursurile semestriale de cultură generală.;
  • O deplasare la Dej și una la Huedin unde au fost distribuite membrilor din zona drepturile solicitate și au fost înştiinţați de actualizările legislative din domeniul de interes
  • În luna luna martie a anului 2024 s-a organizat AGR a ANR
  • – în oraş au fost efectuate un număr de aproximativ 4 deplasări pe lună în interes de serviciu de către salariaţii filialei

În luna mai cu ocazia Zilelor Clujului în Parcul Central s-a participat timp de o zi cu un stand cu cărţi şi dispozitive assistive.

Cu ocazia sărbătorilor de iarnă cu sprijinul Interprinderii sociale de inserție Assistive Support SRL, Magazinul de produse pentru nevăzători eaccesibil.ro  s-au achiziţionat 70 de pachete, care au fost împărţite copiilor nevăzători şi copiilor membrilor asociaţiei. Evenimentul a fost precedat de un concert de colinde al unui grup de elevi de la LSDV condus de profesor Maria Mariş.

  1. Situaţia căminului de nefamilişti

La data de 31.12.2024  situaţia chiriaşilor se prezintă astfel: avem un număr de 4 persoane de sex feminin la căminul de nefamilişti din strada Petofi Sandor, numărul 30 şi un băiat.

  1. Activităţi organizatorice

Cele mai importante activităţi organizate în anul 2024 au fost :

Organizare și participarea a 50 de membrii ai filialei noastre la mitingul de protest din 19 septembrie 2024, organizat de persoanele cu dizabilități în fata guvernului României , ca reacție la înghețarea pensiilor pentru limită de vârstă. Costurile cu transportul înspre București și înapoi, precum și o masa caldă au fost suportate din bugetul filialei.

În urma controlului de la AJPIS, inspectorii acestei instituții au constatat că  îndeplinim standardele de calitate și ne-au eliberat un Raport prin care se propune relicențierea serviciului nostru social.

Adunarea Generală a reprezentanţilor filialei s-a întrunit în şedinţa  în data de 15 martie unde s-a prezentat şi analizat activitatea pe anul 2023  şi s-au prezentat proiectele de activități pentru anul 2024.

Consiliul Director al Filialei s-a întrunit în 6 şedinţe  ordinare unde s-au dezbătut problemele de actualitate şi s-au luat hotărâri pentru bunul mers al activităţilor organizate în cadrul filialei.

Comisia de femei a organizat două întâlniri, una în care au împodobit bradul de crăciun în vederea organizării festivităţilor prilejuite de sărbătorile de iarnă, iar cea de-a doua, cu ocazia alegerii noii președinte. În urma voturilor președintă a comisiei de femei a fost desemnată d-șoara Mădălina Udrescu.

Comisia de tineret s-a întrunit în data de 10 octombrie, ocazie cu care d-l Alexandru Csordas a fost ales președinte al acestui for al filialei noastre.

  1. 8. Organigrama filialei judeţene Cluj are în prezent următoarea structura:
  2. ORGANISME DE CONDUCERE COLECTIVĂ
  • Adunarea Generală a reprezentanţilor filialei
  • Consiliul Director al filialei
    CONDUCEREA EXECUTIVĂ-personal salariat
  • Preşedinte ( Florentin-Cristian Rădulescu)
  • secretar executiv (Horea –Eugen Boncea  asistent social)
  1. COMPARTIMENTE DE SPECIALITATE-personal salariaţi, referenţi
  • Financiar-contabil (Bonţidean Mugurel, contabil)
  • Social (Boncea Horea-Eugen, asistent social)
  1. Punct de lucru Turda-personal salariat
  • Boncea Eniko-Lenke – lucrător social
  1. Colaborări. Parteneriate

          – s-a încheiat un Protocol cu Asociația CED ( centrul de excelență prin diversitate), proiect care-și propune creșterea gradului de conștientizare prin promovare informării în ceea ce înseamnă dizabilitatea și  prin implicarea  populației în susținerea activă a persoanelor cu dizabilități.

–  s-a încheiat o convenție de colaborare  cu Mise en Scene, prin care s-au stabilit modalităţile de cooperare în vederea organizării şi desfăşurării de programe culturale în perioada iunie 2024 -noiembrie 2025.

– S-a prelungit Convenţia de colaborare cu DGASPC Cluj, pe o perioadă de un an.

– s-a continuat colaborarea în proiectul See-You care îşi propune să reunească în cadrul unei platforme on-line persoane nevăzătoare şi voluntari

– pentru o cât mai bună atingere a obiectivelor noastre comune, s-a continuat colaborarea cu  Asociaţia Pontes, Liceul Special pentru Deficienţi de Vedere Cluj şi Biroul studenţilor cu dizabilităţi din cadrul UBB,

  Preşedinte   ANR Cluj                                                      Asistent social     

ANR   Florentin-Cristian Rădulescu                          Boncea Horea Eugen

 

 

                                     Asociaţia Nevăzătorilor din România

Recunoscută de utilitate publică prin H.G. 1033/03.09.2008

Operator de date cu caracter personal conform GDPR înregistrat sub nr. 13856/14.06.2019

Filiala Judeţeană Cluj C.F. 4723477,400080, Mun.Cluj-Napoca, Strada Baba Novac, nr.15,ap.3, jud.Cluj

Tel: 0264-590877 e-mail: cjanvr@gmail.com website:www. ANR Filiala Cluj

 

PROIECT DE ACTIVITATE AL FILIALEI JUDEŢENE CLUJ A A.N.R.

PENTRU COMPARTIMENTUL SOCIAL-ORGANIZATORIC ÎN ANUL 2025

 

Pentru bunul mers al filialei judeţene Cluj a ANR , având în vedere optimizarea serviciilor şi activităţilor desfăşurate pe plan social – organizatoric propunem următoarele :

 

  • conform statutului filialei, se vor desfăşura cele şase şedinţe ordinare ale Consiliului Director al filialei;
  • Se va desfășura în data de 14 februarie 2025 la restaurantul Casa Piraților, Adunarea Generală a Reprezentanţilor (AGR) privind activitatea filialei în anul 2024;
  • participarea reprezentanţilor filialei la şedinţele Consiliului Director Naţional şi ale Adunării Generale Naţionale a reprezentanţilor ;
  • Se vor intreprinde demersurile pentru semnarea unui Act adiţional de prelungire a protocolului de colaborare cu Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Cluj;
  • se va urmări sprijinirea absolvenţilor diferitelor forme de învăţământ pentru încadrare în muncă;
  • pentru soluţionarea diverselor probleme întâmpinate de nevăzători, salariaţii filialei vor efectua deplasări, în raza de activitate a filialei sau în ţară ori de câte ori va fi necesar;
  • se va pune un accent deosebit pe identificarea şi recrutarea pentru şcoli speciale a copiilor nevăzători;
  • cu ocazia sărbătorilor de Crăciun se vor achiziţiona şi distribui cadouri copiilor nevăzători şi copiilor membrilor filialei;
  • se va ţine o strânsă legătură cu instituţiile cu care filiala noastră colaborează în scopul rezolvării cu promptitudine a problemelor ce vor fi ridicate de către nevăzători, în special cu L.S.D.V. Cluj, DASM-urile din localitățile de domiciliu a beneficiarilor, D.G.A.S.P.C. Cluj, AJPIS Cluj, Primăria Cluj, BSD, Asociația Pontes și alte instituţii cu care filiala noastră colaborează;
  • se va urmări ca membri filialei să fie informaţi cu promptitudine în legătură cu legislaţia în vigoare , în special cu modificăriile legii 448/2006 ;

–  menţinerea la zi a bazei de date cu toţi membri;

  • actualizarea permanentă a site-ului cât şi a paginii de Facebook cu activităţile la zi ale organizaţiei şi ale membrilor săi;
  • ne propunem atragerea a cât mai multor fonduri din sponsorizări ;
  • continuarea participărilor ca parteneri la proiecte naţionale şi internaţionale;
  • se vor efectua reparaţiile curente necesare pentru întreţinerea în condiţii bune a spaţiilor pe care le deţinem;

 

 

PREŞEDINTE:                     ASISTENT SOCIAL:

Rădulescu Florentin                   Boncea Horea